Friday, June 5, 2015

PRODUKTIVITET MED ROBIN SHARMA


Detta är en av mina favoritvideor från Robin Sharmas YouTube-kanal. Han berättar i detta klippet om 6 taktiker för att bli Den Mest Produktiva Personen Du Känner, och jag tänkte berätta hur Jag tolkar dessa tips och använder dem i Mitt liv. I dagens inlägg tar jag upp den första punkten som jag själv tycker är superviktig:

1. Walk with the Giants
Den här punkten handlar om att omge sig med sådana personer som lever ett liv som du också vill leva. I dagens blogg/podd/instagram-flöden så tror jag att det är otroligt viktigt att vara selektiv i vad/vem du följer, för det påverkar och influerar dig mer än vad du tror.
Istället för att läsa skvallerbloggar och kändisbloggar av ren gammal vana - Bli mer selektiv i vem du följer, och se till så att de personerna/forumen stämmer överens med Vart du vill komma.
Gör ett aktivt val att omge dig med personer i dina flöden som inspirerar dig. Det gamla slitna uttrycket "Man blir som umgås" stämmer även i den virtuella världen! (Där ju många av oss faktiskt spenderar många timmar om dygnet..)
Mitt morgon-blogg-pass för att starta en jobbdag hemma t.ex ser oftast ut som följer:
För stilinspiration:
Atlantic-Pacific
HappilyGrey

För Blogg/Entreprenörs-inspriation:
By Regina
The Well

För Feelgood:
Gizmolinas
Monika Hibbs

Jag försöker mer nu att aktivt välja bort att (på regelbunden basis) följa vissa bloggar som jag förr läste av skvaller-aspekt DAGLIGEN.

Applicera samma tänk på ditt instagramflöde, twitterflöde osv.
Och när det kommer till ditt Facebook-flöde... Så gör dig själv en tjänst och rensa bort de personerna som driver dig till vansinne. Du behöver inte un-friend:a personerna om du inte vill - Men se iallafall till att ändra inställningarna så att du slutar följa dem/få upp dem i ditt nyhetsflöde.
Gör en rejäl rensning här - och upptäck hur mycket mer givande Facebook är när du fyller ditt nyhetsflöde ENBART med personer som du älskar/tycker om/blir glad av att läsa om, och sidor som inspirerar dig. 

No comments:

Post a Comment